USE OF MACHINE LEARNING TO SOLVE THE PROBLEM OF CUSTOMER CHURN

Автор(и)

  • Andrei Dmitrievich Baria Institute of Telecommunication Systems, Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, Ukraine
  • Larisa Sergeevna Globa Institute of Telecommunication Systems, Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3231-3012

Анотація

ВИКОРИСТАННЯ МАШИННОГО НАВЧАННЯ
ДЛЯ ВИРІШЕННЯ ЗАВДАННЯ ВІДТОКУ КЛІЄНТІВ

 

У статті наводиться приклад застосування машинного навчання для вирішення завдання відтоку клієнтів від операторів мобільного зв'язку. Пропонується використання алгоритму на основі дерева прийняття рішень.

Біографія автора

Larisa Sergeevna Globa, Institute of Telecommunication Systems, Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute

д.т.н., проф., зав. каф. ІТМ

Посилання

F. Castanedo & G. Valverde & J. Zaratiegui & A. Vazquez (2016) Using Deep Learning to Predict Customer Churn in a Mobile Telecommunication Network.

C. B. Bhattacharya. (1998) When customers are members: customer retention in paid membership contexts. Journal of the Academy of Marketing Science, 26 (1) 31-44.

P. Kisioglu & Y. I. Topcu. (2011) Applying Bayesian Belief Network approach to customer churn analysis: A case study on the telecom industry of Turkey. Expert Systems with Applications, 38 (6), 7151-7157.

B. Huanh, M.T. Kechadi & B. Buckley. (2013) Customer Churn Prediction in Telecommunications. Expert Systems with Applications, 39, 1414-1425.

D. Chakraborty et. al. (2012) Method for Predicting Churners in a Telecommunications Network. US Patent 8194830 B2.

B. Eilam, Y. Lubowich & H. Lam. (2013) Method and Apparatus for Predicting Customer Churn.US Patent 8615419 B2.

##submission.downloads##

Як цитувати

Baria, A. D., & Globa, L. S. (2018). USE OF MACHINE LEARNING TO SOLVE THE PROBLEM OF CUSTOMER CHURN. Збірник матеріалів Міжнародної науково-технічної конференції «ПЕРСПЕКТИВИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙ». вилучено із http://conferenc.its.kpi.ua/proc/article/view/132514